Två flugor i en smäll.

Midsommarafton och jag har satt mig framför datorn efter att bevittnat ett underbart bröllop på stranden nere i Höllviken!
Vi har firat ett mycket lyckligt brudpar och haft en jättetrevlig fest därpå. Med andra ord en härlig midsommarafton.
Väl hemma öppnades alla dörrar och fönster p.g.a. sommarvärmen, men ack, ack,ack,vi har disco och dunka dunka från flera grannar, det ekar mellan väggarna här inne. Vi som var så trötta och riktigt längtade efter våra nybäddade sängar. Det blev inget av det. Nej det blev TV för min man och datorn för mig.
Mörkret har lagt sig över Skåne vid den här tiden, så är inte fallet hemma i Sundsvall, där är det ljust natten lång.

Min pappa vakade alltid in midsommarnatten, med andra ord så gick han aldrig och lade sig den natten. Han ville njuta! Han njöt av nattens mystik, han lyssnade in naturens alla krafter.
Gör vi det idag?

Min man och jag kan inte njuta av tystnaden denna natt vi får förbereda oss för en vaknatt av annat slag.

GLAD MIDSOMMAR!

Kommentarer
Postat av: Josefine

Älskar dig Mamma! Puss

2010-06-26 @ 22:07:03
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: liveteftersextio.blogg.se

Tack, gumman! Puss.

2010-06-26 @ 22:19:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0