Glad PÅsk?

Så är det " Glad Påsk ". Det var inte längesedan det var " God Jul ".

Nu är allt gult, då var allt rött.

I kyrkan är det lila nu till påsken.

Vi har färger som symboler. Färgerna på våra kläder speglar också lite hur vi mår.
I bland vill man synas och ibland vill man inte synas. Visst är det så. Vårt mående speglas i vårt  färgval av kläder, eller hur?

Är  då alla glada för att det är Påsk?

Jag undrar....kanske, för att det har blivit ljusare?
Det är inte alltid så lätt det heller, att det har blivit ljusare, menar jag.
Om det är så att jag inte mår så bra och inte vill synas, då är ljuset väldigt påtagligt jobbigt.

Våren kan vara en svår tid för många. Det tar tid att tina upp efter en lång och kall vinter, så var rädda om varandras upptining.

Krama om varandra så går det lättare! Värm varandras hjärtan.


www.lakdinsorg.se
Jag finns om Du behöver mig!




Kommentarer
Postat av: mammaxtre

Påsken innebär ett steg närmare sommaren.



Jag är en vän av svart. Både i klädval och när det gäller inredning. Får fundera på om det beror på ngt särskilt. Om det handlar om min sinnesstämning eller om jag bara helt enkelt gillar svart.



Ett viktigt inlägg har du skrivit tycker jag.

Glad påsk!

2010-04-01 @ 21:34:41
URL: http://mammaxtre.blogg.se/
Postat av: liveteftersextio

Visst är det bra att fundera över varför man gör sina val.Man kan vända blicken och se bakåt i tiden.En reflektion över vad som har hänt i livet tidigare kanske. Att enbart använda en färg kan ju även vara bekvämt och enkelt vid klädköp.Vi har ju alla behov av symboler för att visa hur vi vill uppfattas. Medvetet eller omedvetet. Ha det gott!

2010-04-03 @ 23:51:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0