Sång och Vhenlängtan.

Nu har jag kommit hem efter en sånglektion. Det är underbart att få undervisning i sångteknik. Mage och stöd, andning, energi. Ja, detta har jag längtat efter!

För många år sedan sjöng jag för en sångpedagog i Linköping. Eva Höijer, som tråkigt nog avled i unga år.
Sommaren 2005 träffade jag hennes man Olof Höijer på Vhen. Han höll en pianokonsert på Turistgården och hade med sig sin nya fru samt hans och Evas dotter. Det kändes overkligt stt träffa Evas dotter som jag inte träffat sedan hon var en liten baby som låg i babysängen.

Det hände mycket den dagen! 31/7-05 går till historien.

Jag mötte min blivande man på kyrkogården. Många fler märkliga möten inträffade den dagen.

I fjol somras träffades hela min familj med barn på Vhen. Vi bodde då på Tusristgården allesammans. En vecka med underbara minnen.
Cykling, bad, fotbollsgolf, chokladmassage, goda middagar ja mycket mer..

Vhen  är vår lyckoö ochvi längtar alla tillbaka dit denna sommar.

Att kunna vara tillsammans under samma tak med alla småkusiner som leker, är för mig det bästa som finns. 
Att vakna och gå till frukosten och möta de sina.
Att inför kvällen samlas i allrummet för en kvällsdrink.

Oh, vad jag längtar!!!!


Kommentarer
Postat av: mammaxtre

Hej, att ha något att längta till och någon/några att längta efter, det är härligt!



Ha det gott

2010-03-08 @ 20:51:27
URL: http://mammaxtre.blogg.se.se
Postat av: Anonym

Javisst är det så!

Ha det!

2010-03-08 @ 22:08:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0