Tid för att lyssna, tänka och reflektera.

Så är jag på plats i Malmö igen.

Jag har packat upp och startat en tvätt. som vanligt efter en resa till Sundsvall.
På bordet står en vacker blombukett som min man köpt till mig. Jätterart!

Det är så skönt att åka tåg, tycker jag. Man får tid!
Tid att tänka, reflektera under ca 100 mil.
Tystnaden talar! Så många svar man kan få i tystnaden!
Vi har svaren inom oss, det gäller bara att ge sig tid att se bortom det som begränsar ens sinne.

Den så kallade Lasermannen lär vara gripen. Få se om det är rätt person?
Malmö har varit mycket i hetluften p.g.a alla skjutningar.

Jag läste att Fredrik Reinfeldt skulle komma ner hit till Skåne för att " lyssna av ". Det tycker jag verkligen är rätt beslut av honom.
Malmö och dess omgivningar har fått problem på gott och ont p.g.a Öresundsbron och att Tullen inte har resurser för att förhindra insmuggling av vapen, narkotika och människor.
Det är en mycket internationell atmosfär här som känns levande och kreativ, men också mycket annat som bör stävjas  och till detta behövs resrursförstärkningar.

Så Fredrik, kom och lyssna!! Därefter kan du tänka och reflektera för att ge tillgång till åtgärder som gör att vi får en trygg situation.

Vi behöver alla en trygg livssitution i stort som smått.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0