Ingen snö här inte.

Ser på TV att snön orsakat väldiga trafikproblem.
Själv har jag varit ute och krattat, eftersom blåsten tog alla löv från träden häromdagen. Efter en skön promenad i solen, så fann jag mina hemlagade kåldolmar i frysen som jag sedan bjöd min man på när han kom hem. Gott, gott!!
Massagen gör att jag sakta men säkert blir bättre och bättre. Jag har lovat mig själv att gå på massage regelbundet. Kanske jag kan börja träna igen nästa vecka. Det vore inte fel!

Har också varit och tagit prover inför hjärtundersökningen.
Vårdcentralens regel är att inte meddela provresultaten om de är bra. Det tycker jag är konstigt, för som patient vet man ju inte vilka prov de tar.
Jag tycker att det skulle vara bra att veta detta. Jag skulle känna mig tryggare av att få veta min status.
Som svar på min fråga,  så fick jag som svar " då skulle vi inte få göra något annat " !!!!!
Ja, ja tiderna förändras....men om detta tycker jag inte!

Nu börjar våra utomlandsvänner komma hem från solen. Jag undrar varför? De har sina lägenheter där och väljer att komma hem. Är det julens traditioner som drar? Längtan efter barndomens jular?

Längtan är en evig följeslagare. Att längta, sakna och minnas...sånt är livet!
Sångaren Christer Sjögren, han mindes sin mormor i kvällens släktforskarprogram, så karl han är, så grät han öppet och det tycker jag verkligen om!
Vi behöver alla våra rötter för att bli hel som människa.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0