Seglingssäsongen är nu slut.

Så är då seglen nerpackade för denna säsong!

I min båtdagbok skriver jag ner våra seglatser... vilka härliga minnen!

Så mycket som kan hända under segelsemestrarna.

Jag satt i solen idag och läste högt för min man, när han riggade ner,  om när min sons familj var ombord och då vi alla sex hade kräksjuka. Oj, oj,oj!

Eller när min yngsta dotter med familj var ensamma ombord och hela båten fylldes av vattenånga p.g.a ngt. som  vi glömt att stänga.

Jag glömmer aldrig synen på min dotter som stod med sin baby i famnen, helt förskräckt. De visste ju inte vad som hänt eller vad de skulle göra. De var helt förtvivlade.
Min man och jag hade varit ute på en kvällspromenad utan mobiltelefon.

Samma sak inträffade en gång till  då låg vi  i Marstrand. Båten intill trodde att vår båt brann. Skraja var dem, minst sagt.

Nere i salongen satt mina två barnbarn i dimman och spelade dataspel som om ingenting hade hänt.
Allt detta hände samma sommar.
Vissa semestrar gör en mer än trött. Fast glädjen över att allt går bra till sist är bäst.

Och idag gick allt bara bra.
Solen sken, vinden var varm, båtgrannen kom på en fika, seglen gick bra att vika ihop och få in i säckarna.
Svanparets fyra ungar  i hamnen är nu på väg att bli vita, och då är snart hösten här!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0