Surströmming, yes!

I dag skall jag bjuda på surströmming!
Min skånska väninna skall för första gången smaka denna delikatess. Jag har för säkerhets skull även inhandlat lite sill.
Apropå sill, så säger de härnere sill om vår strömming. Lite förvirrande , tycker jag.

Vädret är helt galet. Nyss var det strålande sol och på en sekund blev det helt svart. Tur att jag hann med min morgonpromenad innan regn och blåst startade. Med andra ord , skyfall!
Men så är det i livet, allt kan hända inom en sekund.
Ingenting kan tas för givet!

Det är något som jag möter i mitt arbete som sorghandledare.
Helt plötsligt är ingenting sig likt. Alla vanor som kändes trygga och invanda, byts ut mot tomhet och isolering. En oförmåga att lösa den känslomässiga smärtan skapar frustration. Omgivningens s.k. " goda råd " hjälper inte i längden till läkning.

Bearbetning av den oförlösta smärtan är det som jag kan hjälpa till med.

Må så gott! Om Du vill veta mer om mitt arbete, gå då in på min   hemsida www.lakdinsorg.se



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0