Samhällets myter!

Hur många myter använder du Dig av ? Ja, jag frågar eftrsom det är så vanligt att man inte tänker på det.

Jag har många gånger fått råd, som " var inte ledsen " , osv.
Varför skall man inte få vara ledsen när man är ledsen? 
Tänk så rädda vi är för känslor!
Att i stället för dessa s.k. " goda råd " ge en varm och innerlig kram att gråta ut i, är det skönaste svaret man kan få.
Myten " var inte ledsen, eller, " var stark, " är ingenting som läker såren.

I kväll såg jag Glada Hudik på TV. Det var underbart att se och höra dessa underbara människor!!
Jag har själv arbetat med utvecklingstörda över 30 år. De har hjälpt mig många gånger när jag haft det svårt, bara genom att vara. 
De har kommit med kramar, de har sett på mig när jag har varit ledsen. De är känslosamma människor som har så mycket att ge till oss.
 
De lever inte enligt samhällets myter.
Det var en fantastisk tid att få arbeta med dem.

I dag arbetar mina f.d. elever som skådespelare på Ållateatern i Sundsvall. Jag såg de på TV när jag var uppe i Sundsvall förra veckan. Oh...så jag saknar dem!
 
Kram till alla mina " gamla " elever!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0