Höstjobb.

Idag har vi sågat, klippt och rensat i trädgården.

Jag tycker om att arbeta tillsammans med andra. Med andra ord så är jag ingen ensamarbetande varg, jag behöver samvaro i mitt liv,  med flocken, allra helst. Att tillsammans fundera ut hur det skall se ut i trädgården stärker banden och måendet.
Min man han är en ensamseglare. Tänk så olika vi människor är.
Konsten att kompromissa för att få livspusslet att gå ihop, ja, det är en svår konst för vissa, för andra flyter det enkelt på.
Vi kämpar tappert på.

Nu när hösten kommer så har jag sorterat  och sorterat, det kändes jätteskönt att åka med allt  till Erikshjälpen med det som sparats och burits hit och dit, år ut och år in. Frihetskänslan är enorm!

Vinden är också sorterad, så nu vet jag vad vi har allt, även där.
Jag har nog sorterat ända sedan jag bodde hemma. Lådor och skåpstädning passade mig, där kunde jag få reda ut och sortera efter bästa förmåga. De takterna sitter fortfarande i. Både på gott och ont naturligtvis, eftersom jag inte mår så bra när det inte är ordning på grejerna.

Egentligen är det ju så enkelt om man har ordning, man finner allt så mycket snabbare." Oorning", tar ju min energi och min tid i onödan.

Så, varför inte bli lite inspirerar av mig nu? Kanske det är dags att ta tag i vind, garage, trädgård?

Jag önskar Dig lycka till med en liten gåta som jag fick höra i dag av mitt barnbarn:

" Vad är det som står mitt i elden, och inte kan göra något ? "



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0