En helt vanlig dag.

Så är då resor till barn och barnbarn beställda.

Livet här hemma tuffar på....ett telefonsamtal från en go väninna från Härnösand blev en god början på denna dag som var trög i starten.

Solen sken på Ribergsborgsstranden, där alla hoppen inför hästtävlingarna i helgen står färdiga.
Fullt liv på stranden, när jag tittar ut genom fönstret.

Dagens lunch intogs på balkongen bland alla mina blomkrukor och till dagens sommarpratare på radion. En stunds solande ingick därefter.

På eftermiddagen kom min man hem från jobbet. 
Med sallad, gott ostbröd och grillade kycklinglår cyklade vi efter Ribergsborgsstranden och Limhamsfältet ner till båten.
Vi möter så många som aktiverar sig med olika sporter efter cykelvägen, även solande och badande som njuter av sol och värme.

Väl framme i hamnen så stävar vi ut från bryggan och lägger oss på svaj.

Ett dopp i havet från båten och därefter  soltorka i solen är ljuvligt!

Ett glas rött till maten gör det hela till en fest en vanlig dag.
Jag och min man ligger och njuter av att blicka ut över sundet där horisonten syns långt bortom havet. Andrea Boticelli sjunger svagt i bakgrunden, vågorna kluckar... bättre än så här kan det inte bli en helt vanligt dag.
Solen vill inte gå ner, den blänker starkt i vattnet och bländar mina ögon. Jag sluter dem och tackar för stunder som denna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0