Hawaii!

En dag som denna längtar jag tillbaka till min månadslånga semesterresa till Hawaii.
Där skulle jag vilja tillbringa många dagar.
Inga insekter eller ormar. Vänliga människor. Ingen fuktig värme. Allt var toppen!

Men det bästa var naturligtvis vår valsafari. Det skedde på självaste Valens Dag den 23 februari på ön Maui.
Vi åkte ut på egen risk med en liten gummibåt. Tidigt på morgonen samlades vi och fick skriva under att vi åkte ut på egen risk.
 Därefter ut i båten utan flyväst. Men vad gjorde det. Vi fick den mest underbara upplevelsen som jag drömt om i hela mitt liv.

Flera valar omkring vår båt. En valmamma som ammade sin unge. Och två valar som hoppade rakt upp i luften samtidigt!!
Det hade inte ens de som drivit denna valsafari sett under sina nio år.
Det var nästan en chockartad upplevelse att se dessa enorma djur stå rakt upp i vattnet som två skyskrappor.
Det var inte nog med detta, för efter en stund hoppade ännu en val upp framför våra ögon.
Jag hade min filmkamera på, men blev så stressad att jag stängde av när jag såg valarna.

Så besviken man kan bli på sig själv! Tänk om jag hade filmat detta dubbelhopp!!


Kommentarer
Postat av: Sabina

Intressant sida du har! Jag har kollat igenom några av dina andra inlägg och jag gillar vad jag ser :).

2011-05-07 @ 17:29:01
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0