Finns det mogna män?

Så sitter jag här igen, framför tangenterna och har inte den blekaste aning vad jag skall skriva om.
Det blir lätt att jag sätter mig här när min man ser på något TVprogram som inte intresserar mig.

Förr gjorde jag alltid något kreativt. Nu för tiden gör jag ingenting, tycker jag.

Jag läser i min dotters blogg om hennes svåra livspussel som hon nu försöker att få  gå ihop och tänker obeveklingen på min egen tid som småbarnsmamma.
Den tiden minns man inte så mycket av p.g.a att allt var så tröttsamt och intensivt. Men, vilken kärlek jag fick av mina små!! Den kärleken är starkare än allt! Den bar de tunga dagarna!

När ens barn får barn vet man vad de har framför sig och förstår att det inte blir någon dans på rosor.
Vad vi kvinnor får kämpa för att männen skall vakna upp!
Det gäller även oss över 60 år, tro inget annat. 
Hur många män vill se  kärleksfilmer t.ex?
Känner Du någon?





Kommentarer
Postat av: Mormor

Minns knappt småbarns tiden jag heller. Man minns gobitarna men stressen till och från jobb/dagis/skola föräldramöten etc etc minns jag knappt.

Tur nog är det skulle jag tro.

Jag kan också komma på mig själv att "inte göra något" även om jag får ett eller annat ryck och stickar eller syr något men det är väl också något som vi själva får välja nu, när vi vill och om vi vill.

Ha det gott i den varmare delen av Sverige, här i Sundsvall har vi just nu - 24 friska grader.

2011-02-19 @ 10:44:40
Postat av: Karin

Småbarnstiden fullkomligt flög iväg, men jag minns den ändå som den lyckligaste tiden i mitt liv. De korta stunder som blev över till egentid var extra värdefulla. Då satte jag mig att handarbeta. Idag finns det mycket mer utrymme för mitt handarbete, men inspirationen saknas!

2011-02-19 @ 14:17:47
Postat av: liveteftersextio.blogg.se

Ja var finns inspirationen? Den som höll oss i gång?

2011-02-19 @ 19:54:37
Postat av: åsa

Hej. Jag saknar dina kloka ord! vart har du tagit vägen? Många nyvinter kramar från Söderhamn.

2011-03-19 @ 07:50:39
Postat av: Lina

Varenda romantisk komedi eller kärleksdrama som jag ville se har han sett med mig, min sambo. Så där kan jag inte klaga :). Men även solen har ju sina fläckar. Kram

2011-04-01 @ 21:05:08
URL: http://linalive.blogg.se/
Postat av: Melissa

Måste säga att jag till 100% diggar din blogg. Konstigt nog verkar jag inte kunna prenumerera på din blogg via BlogLovin' och jag undrar vad jag gör för fel. Är det någon annan som också har problem med det här?

2011-07-11 @ 04:42:23
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0