Datavärlden.

Jag sätter mig ner framför datorn, loggar in mig på min blogg. Har inte den blekaste aning om vad jag skall skriva om i kväll.

Mannen ser som vanligt på Sporten.
Jag har nyss skypat med min dotter i Oslo.Så är det snart dags att gå till sängs, igen.

Tänk så många som sätter sig ner framför sin dator och låter fingrarna flyga över tangenterna.
En gång i min ungdom gick jag på en skrivmaskinskurs.
Tänk om jag då hade vetat att jag en dag skulle trycka på mjuka, underbara tangenter som jag bara behövde nudda på för att det skulle bli ord.

Det mest otroliga är ju att jag inte behöver slå med min  högra hand på valsen, så attt den förflyttar sig framåt på papperet.

Det är en fantastiskt att kunna flytta bokstäver hit och dit utan att behöva öppna den vita lilla flaskan och ta upp den lilla penseln med vit färg och måla över det felaktiga ordet som blev fel på papperet.

Allt är så otroligt enkelt idag. Vilken kontakt datan ger oss över hela världen.

I love it !





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0