Östrogen visavi testosteron.

I dag har jag pratat i telefon med mina väninnor uppe i norr.
Oh, så jag saknar dem!
De känner mig utan och innan, vet allt om mina tankar och känslor. Jag vet detsamma om dem.
Det är underbart att ha så nära vänner.
Har män det tro?

Jag lyssnade på ett föredrag för några dagar sedan som handlade om skillnaden mellan kvinnor och mäns hjärnor.
Förr visste inte forskningen om att män och kvinnors hjärnor fungerar olika. Detta berodde på att det fanns fler män som kunde studeras p.g.a de dog i krig.
Jag önskar att alla män och kvinnor kunde få information om var och ens skillnader för att bättre kunna förstå varandra bättre.
Hormonerna styr allt!
Östrogen om man är kvinna . Testosteron om man är man.
Mängden av diverse  hormon avgör.

Ha en fin kväll tillsammans!

Kommentarer
Postat av: Martina

Tänkte bara berätta att jag tycker jättemycket om din blogg, den är så lugn och mysig! Jag är inte så gammal, 22 år, men din blogg skänker mig verkligen harmoni, i en annars stressad vardag, där man ska hinna med allt och lite till.. Så TACK!!! Och KRAM på dig!!!

2011-10-05 @ 23:27:49
Postat av: liveteftersextio.blogg.se

Tack SÅ mycket Martina!

Så roligt att Du uppskatter det jag skriver.

Kram,kram!

2011-10-06 @ 08:25:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0