SNART JUL!

Hur mår Du i dag?

Julen är nära, vi har olika situationer med vänner och familj.
I går träffade jag en person som väljer att vara ensam hemma på julen. Jag vet om flera som sitter ensamma hemma trots barn och barnbarn.

När jag var barn minns jag alltid att  någon gammal släkting  kom för att fira julen med oss. Det var självklart att ingen skulle vara ensam på julafton.

I dag finns Tv m.m som hjälper oss med att finna julstämningen.
Många väljer själv att fira i lugn och ro.
För visst är det skönt att slippa stressen!!!!
Min man och jag sjunger in julen i  vår kör och det är underba

För mig är det jul när vi sjunger sångerna tillsammans.
Som barn spelade jag piano och mamma och mina mostrar sjöng O helga natt, allt vad de orkade.
Pappa satt i sin stol och njöt.....

Upp till sång nu inför julen!!!

Min yngsta dotter fyller år på julafton och när hon låg i min mage så sjöng jag och spelade mycket julsånger för henne.
Bebisar hör och minns...och hon älskar julen i dag... trots att hon valde att födas på julafton!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0