KÄNSLANS SPRÅK

Jag tänkte berätta  lite om INRE BILDARBETE.
Det är en arbetsmetod som jag arbetat med sedan 1993.

Inledningen består av en stunds avslappning där Du får lyssna till en dikt och meditativ musik, jag tänder gärna ett ljus.
Under avslappningen finner Du inre ro och lugn.

Därefter klipper Du till ett papper från en spännpappersulle i den storlek som Du vill måla på.
Du tar penslar, färger, tvättsvamp etc. och sätter upp Ditt papper mot en vägg eller ett staffli.
Så är allt klart för att börja Din inre bildresa med pensel och färg.

INRE BILDARBETE handlar om vad som sker med Dig själv och andra...

alla kan känna igen sig, orientera sig och använda denna kunskap för att påverka sin situation...

det är att få verktyg att förstå sin omgivning och andra människors handlande...

det är en konstruktiv kommunikationsmodell som bygger på ärlighet, öppenhet, respekt och empati...

den syftar på en konstruktiv dialog genom att Du...
reflekterar..
identifierar...
lyssnar aktivt...
till egna och andras värderingar

Du ser sammanhang och får förståelse för Din egen och andras situation...
vilket skapar en förändring och ett växande...

Att bli sedd, hörd, bekräftad och att vara delaktig är ett grundläggande behov...

detta skapar inspiration och nöjdhet i en förändringsprocess!

Bearbetningen sker genom den skapande processen och det reflekterande samtalet!
Du får en egen relation till bilden!
Bilden finns kvar att återvända till!
Den är en konkret dokumentation av en process!

BILDSPRÅKET ÄR ETT CIRKULÄRT UTTRYCKSSÄTT

DET VERBALA SPRÅKET ÄR LINJÄRT

Vill Du delta i mina kurser så finns jag i Malmö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0