Inre Bildarbete

I dag vill jag berätta lite om min längtan att få arbeta här nere i Malmö.

Sen jag kom hit ner har jag försökt att acklimatisera mig. Sånt tar tid nu för tiden!
Men, jag tycker faktiskt om Malmö.

För den som vill veta om mitt arbetssätt: Gå in på Google och läsa om mitt arbetssätt som heter: Individuellt Inre Bildarbete.
Mitt efternamn var då Felländer.

Mitt arbetssätt bygger på att våra inre bilder som vi får in dagligen och som vi har med oss sen tidigare kan uttryckas via bilder som vi målar.

Kanske som lärare på Högskolan för de som läser till lärare???
Eftersom jag arbetat över 30 år inom branschen och haft många studiedagar med INDIVIDUELLT INRE BILDARBETE  för lärare  och att  de själva genom att prova på metoden har insett att  BILDSPRÅKET är ett försummat språk!!!

Att lära sig prata om sina känslor, tankar och handlingar kan vara en hjälp för många på skolan.
Ta t.ex. mobbingproblemet..

Bildintegration är en kombination av bild och kommunikation. Det är vad som sker in inre bildarbete.
Varför inte samarbeta med en lärare i svenska?
Jag tror att det skulle ge väldigt positiva resultat för att öka språkförmågan, den personliga utvecklingen hos elever, större självkännedom och större inlärningsförmåga.
Jag skulle vilja arbeta med detta här i Malmö.
 
 Jag vill också arbeta med ARBETSLAG på skolorna. Det är också en viktig process att arbeta i arbetslag, många stressfaktorer  kan skapa onödig konkurrens.
Ett bra fungerande arbetslag är en förutsättning för att bättre kunna se varandra, se sina elever och därmed förbättrat klimat på en hel skola!

I grunden har jag Konstutbildning, Pedagogutbildning ( Speciallärare i särskolan ) samt utbildad i Bildterap på Högskola.

I dag har jag enorm längtan att förmedla mitt arbetssätt, som jag har arbetat med sen 1993.

Det är mycket jag vill berätta om inre bilder, men jag slutar nu.

Har Du lust att måla Dina Inre Bilder, så kommer jag att hålla en kurs i februari 2009 på Vuxenskolan i Malmö.
Anmäl Dig gärna där tel 040-10 01 60.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Hej! Jag tar i januari min lärarexamen i just ämnena bild och svenska. Jag tycker det du skriver låter helt fantastiskt och jag blir mycket inspirerad av ditt arbetssätt. Mvh Camilla

2008-11-12 @ 22:21:21
Postat av: liveteftersextio

Camilla: Så roligt! Var tar Du Din examen? Jag kan komma och föreläsa, visa min film m.m.

Hör av Dig om Du vill veta mer! Hur tänker Du Dig framtiden som lärare i bild och svenska?

2008-11-13 @ 11:23:47
Postat av: Camilla

Jag tar min examen i Kalmar. Det vore jätteintressant att ta del av Din föreläsning. Den dagen jag får anställning som lärare ska jag absolut föreslå det! Jag ser bild och svenska som ämnen som går hand i hand. Jag vill gärna arbeta ämnesövergripande mellan dessa ämnen. Ser oändligt många arbetssätt utifrån min ämneskombination och känner mig riktigt peppad att få komma ut i skolan och omsätta mina kunskaper till praktik.

2008-11-19 @ 11:53:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0