Start!

I morgon börjar jag med bassängträning efter två års uppehåll.
När man är pensionär och slutat att stressa går man lätt upp i vikt, hu...
Min man som arbetar har också lite som måste bort, men kvällsmackorna är ett elände.

Idag har jag köpt varit på Panduro och köpt säckväv. Jag skall nämligen göra en trolldräkt till mitt tvååriga barnbarn.
Undrar vad han tycker om att bli ett litet troll..?

Som speciallärare i särskolan har jag mycket erfarenhet av skapande. Där gällde det att alltid vara flexibel och använda olika arbetsmetoder för att nå framgång. Den tiden var helt underbar! Vi var ett härligt nyskapande gäng som en stor familj. En mycket kreativ arbetsmiljö som gav mycket stimulans. Särskolan integrerades med kommunen och efter det blev ingenting sig likt.
Ja det finns mycket att berätta om detta, men inte nu.

Jag har även arbetat med miljön i min hemstad. En väninna och jag startade en grupp vid namn ROS-gruppen som betydde Rädda Oss Själva. Detta var i början på 1970-talet. Det var mycket skriverier i dags och kvällspress. Även mycket radio och TV.
Tänker ofta på att jag även hade två barn i 6 och 7 årsåldern och var frånskild. Byggde dessutom hus!! Arbetade heltid.
Var också med Kvinnor för Fred och gick Fredsmarschen i Paris.
På det hela taget aktiv!!!!
Läs: Ufo, Kristna Fredsrörelsen, Framtiden i våra händer,Mot kärnkraften m.m.

Hur hann jag?
Jag  hann, men hur mådde jag?
Inte lärde jag mig något av det heller utan jag fortsatte och fortsatte ända tills allt omkring mig bara rasade!

Nu lever jag ett helt annorlunda liv, jag är förvånad över att jag kan leva så här, men det är nödvändigt för min hälsa.
Visst, jag skall starta upp nu med träning.Jag flåsar nu för tiden och det känns inte bra.

Allting går inte lika fort som tidigare och det är bra. Man måste ju tänka innan man handlar eller hur?
Jag har alltid varit väldigt impulsiv men nu har jag en man som försöket lära mig tricket att vänta....

Har idag fått 1.6 miljonerklubbens tidning och i morgon skall jag gå på deras s.k. Salong.

God natt!

Kommentarer
Postat av: Josefine

Sorry Mamma ska mäta trollet imorgon =) Puss!

2008-10-02 @ 21:40:42
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Emma

Tänkte bara att man kanske kunde få se Elians trolldräkt om den är klar? Fast han vill kanske visa den när den sitter på istället. :)

2008-10-11 @ 09:13:07
URL: http://tantis.blogg.se/
Postat av: l

Jag skall visa den när den är på!

2008-10-17 @ 22:26:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0