Jesus Christ superstar...

Så har jag då äntligen sett den. Sist jag såg den var på 70-talet!
Denna version var fantastikt bra speglad. Mycket smart återgivet med dagens alla frågor som blandas med dåtidens. Allt var som då fast i modern tappning.
Detta var en fin bild av den kristna människan, att vi alla bär detta inom oss. Vi har alla en stor mening med våra liv om vi lyssnar inåt.

Jag lyssnade på Karlavagnen i går kväll. Birro var kvällens värd. Hans deklamationer i programmet var fantastiska! Också en människa som har kontakt med sitt innersta och står för det!
Programmet handlade om religion och tro. Jag tycker att det är bra att sådana frågor tas upp. Många tror att religion är  detsamma som att  personligt uppleva kärleksbudskapet och fördömer därför detta med att ha en tro.
För min del består tron av att människan innehåller både ont och gott, men att vi kan välja det goda, om vi lyssnar...
Det är inte den lättaste vägen men absolut den mest fridfulla för ens sinne.
Det kan många gånger vara lättare att visa sin rädsla än sin kärlek. Rädslan visar sig iform av maktmedel, men kärleken skapar ödmjukhet.

Att vinna  inför andra betyder inte att Du alltid segrar, det finns djupare vinster att finna inom Dig i Din inre, där inga applåder hörs.
Törs Du lyssna till den svaga rösten...Ditt samvete?

Nu önskar jag Dig en GodNatt och tackar för den familj jag har  fått.
Speciellt att min äldsta dotter från Sundsvall kom och besökte oss idag! Det kändes så gott att ha henne här hemma.


 

Kommentarer
Postat av: Snart 55

Hej,



Det är trevligt att läsa din blogg. Tycker att jag kan "känna igen" mig själv i det du skriver. Dina tankar och funderingar liknar mina.

2009-01-11 @ 20:24:25
Postat av: l

Så trevligt att Du läser min blogg. Berätta gärna lite om Dig själv om Du vill.

2009-01-11 @ 21:05:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0