Den som inte kan vad han vill, måste vilja det han kan.

Ja visst är det så! Så enkelt det låter, eller hur?

Detta ordspråk gäller i högsta grad mig.

Jag som inte får in mina bilder till bloggen t.ex.

Det beror således på att jag inte vill få in dem. Så enkelt var det med den saken.

Jag måste vilja! Vilja om och om igen, ända tills dess att jag kan.

Jag vill ju så innerligt gärna få detta med foton att fungera. Det känns riktigt skönt att inse att det finns en orsak till det.

Eftersom jag inte kan det jag vill, måste jag alltså vilja att jag kan det.

Bra!

Hoppas att det fungerar!


God natt, jag skall sova på saken....

Kommentarer
Postat av: Natali

He he, det låter vettigt. Det hjälper nog också om man har tålamod och är kanske lugn och sansad och det verkar som om du är det!

Och - jag tycker om din blogg. Jag läser Josefines blogg och ni har verkligen likadana värderingar! Jag är själv väldigt bunden till min familj och tycker det är underbart att läsa hur bundna ni är till varandra. Inte bara Du och Josefine utan även resten av er familj. Och sedan även Josefine och hennes mans familj som då också är hennes familj. Detta lät lite rörigt.. men Du förstår nog :)

2009-05-12 @ 20:16:58
Postat av: Karin

Det är så sant så. Det tog mig fyrtio år innan jag fick den riktiga viljan att sluta röka! Och då gick det hur lätt som helst.

2009-05-12 @ 20:25:09
Postat av: liveteftersextio

Tack Natali, Du har så rätt!

Karin, Du gjorde det bra som slutade!

2009-05-12 @ 21:47:00
Postat av: Gus_nn

Detta uttryck kommer från en man som hette:

Giovanni Batista Guarini italienska skald och diplomat (1538-1612).

Det är mitt valspråk, sedan det publicerades i GT för c:a 20 år sedan.

Vad menas/avses då?

Att om man inte har en utbildning och med den ett arbete som kanske är mindre fysiskt och psykiskt påfrestande, så måste man som outbildad ta det arbete som tillfälligtvis kan utföras med ett mininmumm av formell utbildning! Så den är vis, som

i sin ungdom låta sig pinas och späkas av lärosätets principaler, ty den är vis som kan undertrycka sitt eget och sin egen vilja under ett fåtal år, då man måste utsättas för andras godtycke och välvilja eller illvilja och hålla sin mun tilstoppad!

Så att man icke genom muntlig ofärskämdhet och vara obstinat, då drar på sig principalernas aversion och därmed få sina vitsord sänkta och därmed gå utan den framtid som de bildade och utbildade har att se fram emot!

Funderingar kring ett liv i dunklet och i ett dunkelt dito! Från skuggsidan av detta jordeliv!

2011-11-08 @ 22:36:52
URL: http://-HAR INGEN!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0