Till vilket pris?

Jag måste bara skriva av mig min frustration över hur djuren  behandlas( nu är det danska grisar )!!

Är helt enkelt så himla arg och ledsen över hur vi behandlar dem.

Varför har vi lagar?

Varför har vi EU som säger sig vara så viktiga när det gäller att stifta lagar när lagarna inte kontrolleras eller följs??

Maktlösheten breder ut sig mer och mer. Vi tror att lagar skall rädda allt och alla. Det är inte på det sättet som vi räddar djuren eller varandra!

Moralen , etiken , medkänslan....!! Var är den värd, när det är pengarna som styr!
Vi skall ha, ha ,ha!!

Till vilket pris hinner ingen reflektera över längre!

Jag var på en s.k. kallad grisfarm ( jag kallar det djurfabrik ) för många , många år sedan. Jag såg just detta som det nu skrivs om. Det har inte hänt ett förbannat dugg!!!
Jag såg in i grisarnas ögon och det räckte för mig!
Jag mår fruktansvärt illa av vår djurhållning som vi  har.

Många tycker inte om jakt. Men det gör jag, just därför att djuren är fria, de slipper lidandet och skräcken!!!!!!!!!
De fria djuren slipper pencillinkurer i maten, de sover och äter i det fria.

När jag var var barn och bodde hemma på vår bondgård var djurens liv familjärt. De var en del av oss. De hade namn. De blev kliade och omhuldade eftersom de var viktiga för vår levnad.

Vi värdesätter inte det som inte syns ,eftersom vi inte känner eller ser de stackars fabriksdjuren! Vi roffar åt oss!!

Jag vet inte om jag skall rösta på EU just därför. Det  blir ändå inte bättre. Bara gubbar och gubbar som själv skall ha och ha!
Varför måste de ha sina möten  på olika ställen? Det innbär ju att alla som deltar på dess möten måste resa och dess resor kostar.
Frankrike bestämmer att så skall det vara. Varför bestämmer de det?
Nej och åter nej , jag tror inte längre på att de sitter där mer än för att roffa åt sig sina pengar.

Jag har själv suttit i politisk nämnd och insett att hur många regler och lagar vi än skapar så genomförs det ändå inte p.g.a. brist på resurser.
Jag undrar varför det är sådan brist på resurser när det finns pengar till alla chefer????

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0