Lovely!

Här sitter jag en söndagskväll och summerar helgen som gått. Sol, vind och vatten. Sommarens avskedshälsning kan inte ha varit bättre!

Vi seglade under klarblå himmel i svag vind till Dragör för att äta lunch.

Att ligga på däck och lyssna på vågorna och känna hur solen färgar kinder och ben, stärker mig för lång tid framöver.

Att lägga till och hoppa i land med båten liggande nästan intill matbordet  är ljuvligt! Köpa en liten julklapp till ett av barnbarnen. Gå omkring i folkvimlet och njuta! Vad kan man mer begära? 

Att på kvällen stå i båten i den ljumma sommarkvällen och se på stjärnor och inflygande plan till Kastrup. 

At vakna på morgonen därpå av sol och färdig frukost.

Att borsta håret i vinden medan sjöfåglar simmar nedanför och fiskarna styr ut sina fiskebåtar.

Att ströga på ströget i Köpenhamn i den varma solen och se alla live föreställningar som sker på gatorna, all musik som spelas lite överallt.

Att sätta sig ner och äta, fika eller att helt plötsligt träffa på sin dotters svärfar  ( som egentligen bor i Oslo )på ett matställe i Nyhavn, får allt att kännas lite magiskt.

Att segla hem på moln. Ja, det kändes faktiskt så idag. Sjön och vind var i harmoni, totalt. Den bästa seglingen på hela säsongen, tycker jag.

Att packa ur det mesta ur båten och vika i hop seglen för gott och lägga ner de i sina seglingssäckar.

Allt detta underbara har jag fått uppleva, plus härliga bilder och telefonsamtal från mina barn och barnbarn.



Kommentarer
Postat av: Karin

Ja, det är alldeles underbart att segla iväg så som ni gör. Vi hade också en segelbåt men fick sälja den pga tråkiga omständigheter. Gud vad vi saknar den!

Ha en skön måndag.

2009-09-21 @ 08:46:37
Postat av: liveteftersextio

Kära Anonym,så tråkigt att inte kunna göra det man längtar efter. Tack för hälsningen! Ha det gott!

2009-09-21 @ 15:50:39
Postat av: Åsa

Ja visst är det synd att seglings säsongen är över,men det kommer en ny. Skönt att ni fick sån underbar sista tur. Vi fick ta upp i all hast då maken jobbar i England 3 veckor i månaden så nu är bara urstädning kvar åt mig. Ha det bra!

2009-09-21 @ 20:14:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0