Gott Nytt År!

Kvällen är sen inpå det nya året. Sömnen vill inte infinna sig. Jag har legat i två dagar i förkylning så det är inte så konstigt att jag är utvilad.

I kväll har jag kommit ihåg händelser som hände för många, många år sedan.
Det gör riktigt ont att minnas. det är märkligt att vissa händelser som varit svåra bara har försvunnit och vips, så kommer de som ett brev på posten!

Minnet vaknar till liv, det känns som en kalldusch som river i själen.

Ja, man kan bli arg och ledsen men vad hjälper det?
Påmind kan man också bli...om hur det var på den tiden...!

Det har varit en lång resa.

Jag önskar att alla som bär på skuldkänslor skall befrias från dessa, för det skadar och hindrar så oerhört förmågan att vara tydlig om vem det är som bor därinne.

Skulden är en tung börda som någon annat givit dig!
Du är inte skyldig till den!
Den som är skyldig , är den som givit dig den!

Att vara älskad och sedd som den du är, är den enda rättighet du har! Och den är inte liten! Det är den största rätten du fått som född människa!

Låt inte någon tvinga dig!!!
Om ingen lyssnar på dig, stanna inte kvar!!!
Bär inte din smärta ensam, dela med dig av den!!!
Gå dit du får hjälp!!!

Varför skriver jag nu detta och varför kom detta minne just nu, kan man fråga sig. Förhoppningsvis kanske det är för att hjälpa dig som läser...
och för mig som skriver.






Kommentarer
Postat av: kristina

Gott nytt år Lena. Tack för dina fina och tänkvärda ord. Har man som jag levt nästan halva sitt förhoppningsvis långa liv. Man har mycket i sin ryggsäck både bra och dåliga saker. Som du skriver göra upp med skulden och tänka jag duger som jag är.

Har skrivit till dig tidigare angående min mamma och din kurs. Undrar om du ska ha öpppet hus eller eller föreläsning tror att hon skulle prova gå då.



Kram Kristina

2010-01-04 @ 15:11:00
Postat av: liveteftersextio

Hej Kristina!

Din mamma är välkommen att maila mig på [email protected]

eller ringa 070-5762839

Jag startar en kurs nu den 12 januari!

Hon är så välkommen.

Kram till Dig!



2010-01-04 @ 19:49:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0