Vilodagen.

I dag har det varit riktig Söndag, vilodag med andra ord.
Vad jag har vilat! Från sängen till soffan fram och tillbaka i morgonrock!
Vissa dagar behövs till det också.

Jag såg på högmässan i TV  i dag eftersom  jag gillar Ingmar Johansson, präst och musiker. Högmässan handlade om Gud och musiken.
Det var en bra liknelse på många plan. Universum består ju av toner. Matematiken består av musik. Vinden, vågorna elden ja allt har en ton.

Det gäller bara att finna sin egen inre ton. Är den harmonisk eller disharmonisk? Hur klingar den?

En sak vet jag. Koltrastens sång gör mig lycklig!
Jag älskar när koltrasten sjunger!
Jag har hört den sjunga i mörkret vid julaftonstid flera år i rad, både i Sverige och i Norge.

Vi har flera koltrastar i vår trädgård tack och lov!




Kommentarer
Postat av: åsa

Ja visst är det härligt med Koltrastens sång. Vi har stundvis en massa "Kolisar" i våra träd. Ha det gott! P.S Har ni mycket snö?

2010-11-22 @ 19:51:43
Postat av: Anonym

Nej, vi har grönt fortfarande. Kram,kram

2010-11-23 @ 14:15:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0