En varm höstdag i Skåne.

I dag skulle vi upp på Rommelåsen. Men vi kom inte dit. Vi har snurrat runt runt. Det har faktiskt varit bra tycker jag som fick se skog, grusvägar, skogsavverkningar. Jag kände mig som hemma.Äntligen en dag utan slätter!!

Därefteri tog  vi en prommis i den underbara bokskogen som nu har en röd matta av löv på marken . Trädens löv är gulgröna fortfarande.

Jag har för första gången sett helsvarta hästar som gick i en hage. Undrar vad den rasen heter? Någon som vet?
Det gick också en vit och svart häst tillsammans med en brun och vit. Vet inte heller vad de kallas?
Inte vilka hästraser som helst kan jag förstå, eftersom vi rörde oss i slottsägorna.

En stor flock hjortar kom rusande intill vägen och till sist låg ett påkört vildsvin invid vägrenen.

Flera stora högar av sockerbetetor låg och väntade på att forslas till Sveriges enda sockerfabrik i Örestad.

En äldre dam med huckle och lång kjol kom gående efter vägen, med ett får i ett rep. Kändes faktiskt som om hon kom gående i en liten by i Grekland.fast då med en åsna...

Summa summarum så har vi haft en fin dag tillsamman utan att  arbeta, vi har bara tagit intryck!
Gemensamma upplevelser, blir minnen att dela.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0