Elefant eller människa?

I bland ter sig livet lite hipp som happ. Hur man än vänder och vrider så vill det sig liksom inte.

 " Då står man sig slätt, "  som min pappa brukade säga.

Maktlösheten är en tung börda att bära. Många är de som erfarit vad detta vill säga. Ingenting kan man göra när man står bredvid...och ingenting kan man göra när man är mitt i.

Frågorna blir många. Svaren de ekar tomma.

Jag trodde en gång på människans godhet. Jag trodde verkligen på att den goda viljan segrar!

I dag, vid min ålder har jag insett min naivitet.

Min man och jag diskuterade i dag om vi skulle vilja leva om våra liv på det sätt som vi levt.
Undrar vad djuren tänker om sina liv? Kanske man skulle önska sig en tillvaro som elefant i nästa liv, i stället ?





















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0