"kommahemkänslan"

Jag är långt i från mitt ursprungs trakter. Ändå bär jag dem inom mig varje dag, var jag än befinner mig i världen.
Jag är " Nordstrands jänta ", för alltid!

I dag bor jag på åttonde våningen i landets tredje största stad. Har en underbar balkong med stora krukor med perenna växter och olika kryddväxter.
Ser ut över Öresundshavet från mitt fönster, ser Öresundsbron från min balkong, ser Turning Torso över mitt morgonkaffe samt har Ribergsborgsstranden, Limhamsfältet och en stor underbar park nära huset.

Det är väldigt långt ifrån min barndoms vardag.

I och för sig bodde vi på en höjd, vi hade utsikt över berg och sjö. Vi hade åkrar invid oss och skogen bakom oss.
Det var tryggt och det var en stor frihet att kunna gå vart jag ville för att njuta av naturen.

Idag har jag samma känsla inom mig här, där  jag nu bor.

Det känns som jag har kommit hem efter alltför många ofrivilliga och frivilliga flyttar.
Tänka sig att " Nordstrands jänta " har hamnat där nu.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0