2:a Advent

I dag har dagen bjudit på konsert i S:t Andreas kyrkan. Malmö kammarkör under ledning av Dan-olof Stenlund.

Jag njöööt i hela kroppen!

Vilken känsla  i sången!

Tänk att jag är så lyckligt lottad att jag bor så nära kyrkan, endast ett stenkast i från.

Det är en rikedom att få gratis konserter varje lördag.

Vädret  består av regn och blåst, men vad gör väl det, när man träffar norrlänningar i kyrkan.

Det är nåt visst med oss från norr ändå.

I går var vi på julfesten som huset anordnat. Det är också bara ett stenkast till restaurangen vi besökte.

Jag njuter av förmånen att kunna promenera hem, det är lyx för mig.

I morgon skall vi i Poliskören ha en konsert i Kävlinge kyrka, tillsammans med Polisens blåsorkester.

Vi skall börja öva och repetera kl. tre och lär väl inte vara hemma förrän vi åtta tiden. 

Vår 2:a Advent innebär således matsäck. 

Så har jag tänt våra ljus härhemma och mannen går ner i gymmet.

Ha en fin kväll.









Kommentarer
Postat av: margareta

Så Dan-Olov är still going on. Hans musikbana började tidigt. Jag minns honom från Skellefteå Läroverk där han gick några årskurser över mig. Han kallades Pippi eftersom han ständigt sjöng.

2011-12-05 @ 17:36:52
Postat av: liveteftersextio.blogg.se

Ja verkligen still going strong. Jag vet inte hans ålder , han har ännu inga gråa hår. Verkar väldigt lugn som person och oerhört känslosam dirigent. Kören sjunger känslor!!

Roligt att han kallade för Pippi!!

2011-12-06 @ 22:16:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0