Året Runt ...

Oj, så mycket jag cyklar! Det blir nästan varje dag numera. Skönt och njutbart är det eftersom det inte finns några backar att kämpa sig uppför. Däremot är vinden här i Malmö ständigt närvarande, så jag kämpar mot den i stället!

I kväll skall, vi Poliskören, Polisens blåsorkester, Mikael Samuelson och Gunhild Carling göra vårt första rep tillsammans. Kvällen blir lång har jag en känsla av...lokalen är inte så rolig att repa i tycker vi i kören. Hoppas att allt går bra, trots det.

Nu är båtsäsongen slut för vår del eftersom vi har så mycket annat som upptar vår tid. På fredag blir det avmastning!

I går var Året Runt här och intervjuade mig, får se om det blir bra. Inte för att jag riktigt förstår varför de vill ha mig som ett objekt, men det skall handla om kvinnor som vågar ändra sitt liv efter sextio.
I bland fattar jag inte att jag är så gammal som jag faktiskt är! Det är inte lätt det där med att åldras utanpå och ändå uppleva sig själv som den person man alltid är djupt därinne.
Den personen kan man inte sudda ut bara för att det yttre förändras. Kärnan av ens inre består alltid, trots alla livserfarenheter som man gått igenom.
Visst är det så?

Så går vi mot hösten igen.

Livet går runt, runt och hjulen på cykeln jag cyklar på likaså!

Kommentarer
Postat av: åsa

Härligt o läsa att du håller igång.Ska bli kul att se dig i Året Runt (den får jag efter grannen). Vemodigt att båtsäsongen är över! men det kommer fler sommrar.Jag plockar svamp som en tok nu. Ha en bra höst!

2011-09-23 @ 09:34:18
Postat av: liveteftersextio.blogg.se

Oj, vilken sorts svamp?

2011-09-23 @ 14:21:12
Postat av: åsa

Jag har plockat Karljohan,taggsvamp,röd/gul trumpet,blek tagg,trattisar o gula kantareller. Så har jag plockat GIFT svamp som jag ska färga garn med..Johnny( min man) är såå rädd att jag ska blanda ihop svamparna .

2011-09-24 @ 19:56:37
Postat av: liveteftersextio.blogg.se

Ja, tänk så rädda de ( männen ) kan vara, när de inte har kontroll.

Härligt med sådan kreativitet Åsa!

Kram!

2011-09-26 @ 12:29:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0