Sjuk!

I sängen!
Helt slut, orkar ingenting i dag. Ont i halsen, i kroppen, nyser  och  fryser....

I dag har kören konsert i V. Karups kyrka. Min man fick fara själv. Det är ju så roligt att sjunga men tyvärr, det går inte i dag.
Jag måste bli fort frisk nu, har inte tid att vara sjuk. Min träning blir lidande!
Har  årskort på träningsinstitut som  kostar varje månad, oavsett om jag tränar eller inte....
Jag blir så stressad.

På 70-talet hade man 12 dagar om året för vård av sjukt barn, om jag minns rätt.
DÅ som ensamstående mamma och med ett av barnen som hade allergi och astmabronkit var det inre roligt.
Jag fick ta ut egna sjukdagar för att lösa detta.Det blev dyrt!! Det gick så långt att min arbetsgivare ringde och undrade varför jag var så mycket sjuk!!

I dag undrar jag stilla: Man väljer att ta hand om sina barn eller så väljer man sig själv..

Min mamma sa "  Otack, är världens lön!" Jag är beredd att hålla med.
Ett Tack från en frånvarande förälder skulle inte ha varit fel.

Därför är det rätt skönt att kunna ligga kvar i sin säng idag och vara Sjuk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0